• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

کارگاه سازنده «روز هشتم»در جشنواره جهانی فجر آنلاین برگزار می شود

  • کد خبر : 4885
  • 28 اردیبهشت 1400 - 17:56
فوژان نیوز:ژاکو ون دورمال که به‌عنوان کارگردان فیلم سینمایی «روز هشتم» در ایران بیشتر شناخته می‌شود، بصورت آنلاین در یک کارگاه آموزشی در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می‌یابد.

به گزارش  فوژان نیوز،ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این کارگاه که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، به شکل پرسش و پاسخ است و مجید اسلامی منتقد سرشناس در گفت‌و‌گویی با این فیلمساز مطرح اهل بلژیک حضور می‌یابد. زمان پخش این برنامه از پلتفورم‌های اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره و یوتیوب روز پنجم خردادماه همزمان با نخستین روز جشنواره خواهد بود.

ون دورمال در نهم فوریه سال ۱۹۵۷ در شهر ایکسل بلژیک به دنیا آمد. او در مدرسه فیلم اینساس در بروکسل کارگردانی خواند و در مدرسه لویی لومیر در پاریس فیلمبرداری آموخت و در مقام یک دلقک کار کرد و برنامه‌های کودک تولید کرد.

دهه ۸۰ میلادی را با ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند سپری کرد و در سال ۱۹۹۲ نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را با نام «توتوی قهرمان»، با بازی میشل بوکه جلوی دوربین برد و جایزه دوربین طلایی جشنواره کن و جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار را از آن خود کرد.

ون دورمال در سال ۱۹۹۵ فیلم «روز هشتم» را با بازی پاسکال دوکن و دنیل اوتوی ساخت و با این فیلم به شهرت رسید. «آقای هیچکس» را با بازی جرد لتو، سارا پلی و دیانه کروگر در سال ۲۰۰۹ روی پرده برد و پس از آن در سال ۲۰۱۵ فیلم «عهد کاملا جدید» را با بازی کاترین دونو و بنوآ پولورد اکران کرد.

برنامه ورک‌شاپ آنلاین ژاکو ون دورمال، یکی از چندین برنامه آنلاین سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش ورک‌شاپ‌ها خواهد بود.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=4885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.