• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کازان با رئیس سازمان سینمایی دیدار کرد

  • کد خبر : 25070
  • 05 دی 1402 - 13:14
مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کازان با رئیس سازمان سینمایی دیدار کرد
فوژان نیوز: مدیر جشنواره بین‌المللی سینمایی کازان که داور و مهمان هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود، ر محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این دیدار محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت، گزارشی از جشنواره امسال، نمایش آثار مستند و حضور خانم آیتوگانووا ارائه کرد.

حمیدی مقدم گفت: جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان کازان، همواره به سینمای داستانی و مستند ایران توجه داشته و در سفری که من به این جشنواره داشته‌ام، تفاهم‌نامه همکاری بین دو جشنواره امضا شد. جشنواره کازان، با توجه و تمرکز بر داشته‌های فرهنگی و عناصر مشترک فرهنگی کشورهای مسلمان، همگرایی میان کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: خانم آیتوگانووا برای نگهداری این جشنواره تلاش کرده و به گسترش صلح و دوستی و معنویت و اخلاق باور دارد. آنچه شالوده سینمای ایران است، معنویت و اخلاق است و این فصل مشترک ما با جشنواره کازان است.

حمیدی مقدم گفت: ما علاقه‌مند به همکاری‌های بیشتر با جشنواره کازان هستیم، این فرصت و تمایل وجود دارد و امیدوارم فرصت تولید مشترک با تاتارستان نیز ایجاد شود.

میلیوشا آیتوگانوا هم با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره «سینماحقیقت» گفت: تلاش زیادی می‌شود که نام مسلمان از جشنواره کازان حذف شود، اما به نظر من کشورهای اسلامی پیشینه، تاریخ، باورها و سنت‌‌هایی دارند که باید منتشر و ترویج شود. سینما یکی از راههای گسترش این مفاهیم اخلاقی و معنوی است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان کازان گفت: من به عنوان تهیه‌کننده، سالها این جشنواره و جشنواره منبر طلایی را دنبال کرده‌ام. آنچه خانم آیتوگانووا در تاتارستان انجام می‌دهد یک حرکت فرهنگی است، ترویج معنویت و اخلاق در جهان امروز آن‌هم در قالب سینما که تریبون‌های فراوانی دارد، شایسته تقدیر است.

 

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=25070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.