• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

علت برداشتن کتیبه سنگ مزار«بیتا فرهی»مشخص شد

  • کد خبر : 25550
  • 20 دی 1402 - 16:18
علت برداشتن کتیبه سنگ مزار«بیتا فرهی»مشخص شد
فوژان نیوز:ساعاتی پیش مهسا قریشی فرزند بیتا فرهی خبر داد که کتیبه سنگ مزار مادرش را که عکس این هنرمند بر آن نصب شده بود، را برداشته اند که با پیگیری خبرنگار سینمایی فوژان نیوز از روابط عمومی بهشت زهرا توضیحاتی ارائه شد.

به گزارش فوژان نیوز،ساعاتی قبل مهسا قریشی فرزند بیتا فرهی خبری رسانه ای  عنوان کرد که کتیبه سنگ مزار مادرش را که عکس این هنرمند بر آن نصب شده بود، چند روز بعد از نصب و پس از مراسم چهلم این هنرمند، از مزارش برداشته شده است.

وی بیان کرد: شگفت زده ام و در عجبم اگر این کتیبه مشکلی داشت که چرا به ما قبل برداشته شدنش اطلاع ندادند و اگر قانونی در این زمینه بوده است، پیش از نصب اطلاع رسانی نشده بود چون این اتفاق در شان مزار یک هنرمند مردمی نیست.

در پیگیر ی خبرنگار پایگاه خبری اختصاصی سینما “فوزان نیوز“با روابط عمومی بهشت زهرا(ع)،در پاسخ به علت این موضوع عنوان شد: در قانون که نزدیک به ۲ سال از طرف رئیس جدید مجموعه بهشت زهرا(ع)  وضع شده برای یکسان سازی و سهولت در عبور و مروز خانواده های متوفیان دستور داده شده تا کتیبه یر سر مزار متوفیان که طی دو سال اخیر درگذشته اند، نصب نشود و حتی اندازه و ارتفاع مزار متوفی نیز شامل این قانون جدید می باشد.

روابط عمومی این مجموعه عنوان کرد:کسانی که شامل این قانون جدید شده اند و با چنین موردی رو به رو هستند، می توانند  کتیبه های خود را با شرط تعهد عدم نصب مجدد از انبار بهشت زهرا(ع) تحویل بگیرند ولی درصورت نصب مجدد این کتیبه ها عودت نمی گردد.

روابط عمومی در پاسخ به این سوال خبرنگار فوژان نیوز که تکلیف کتیبه های نصب شده سایر اهل قبور چه خواهد شد!؟ عنوان کرد:این قانون فعلا شامل متوفیان فبل از آن اجرا  نشده و به همین خاطر کتیبه های آنها  باقی مانده است.

روابط عمومی در خصوص گزارش خبرنگار فوژان نیوز در اعلام برخی از قطعات بهشت زهرا که اتفاقا در زمان وضع همین قانون دارای کتیبه هستند و شامل این قانون نشده اند،عنوان کرده:در صورت مشاهده ابتدا به خانواده های این متوفیان اطلاع رسانی خواهیم کرد و در غیر این صورت کتیبه های آنها نیر برداشته خواهد شد.

شایان ذکر است:در برخی قطعات همچنان کتیبه هایی که در زمان این قانون نصب گردیده، دست نخورده باقی مانده است و با توجه به تعداد زیاد کارکنان و حراست این مجموعه در محوطه مزار متوفیان این سوال ها در اذهان عمومی شکل خواهد گرفت که آیا تبعیضی در خصوص برخی  از کتیبه ها  وجود دارد!؟ آبا اعلام این موضوع با توجه به گستردگی رسانه ها و فضای مجازی امکان پذیر نیست؟! و آیا هشدار و تذکر به صنف سنگتراشان داده نشده که خانواده متوفیان را از وضع چنین قانونی در مزار های  مزتبط  مطلع سازند تا هزینه اضاقی بر آنها تحمیل نشود!؟ آیاتکلیف کتیبه های که خانواده های آنها هیج وقت برای بازگرداندن اقدام نمی کننذ  مشخص است!؟ و دوباره از طریق برخی از سودجویان به چرخه مزار متوفیان جدید بر نخواهد گشت!؟

و در نهایت این قانون همسان سازی تا کی اجرایی است؟! و بعد از آن تغییر خواهد کرد! و با توجه به نعداد زیاد کتیبه در بیشتر قطعات بهشت زهرا(ع) ، آیا چنین قانونی کمک به همسان سازی خواهد کرد! و عملا ضمانت اجرایی دارد؟!

بنابراین شایسته است نهایت احترام نسبت به خانواده های متوفیان در نظر گرفته شود و در چنین مواردی با هماهنگی آنها  از هر طریق ممکن با حضور  فردی از خانواده متوفی چنین اقدامی در صورت لزوم و به دور از هر گونه تبعیضی  انجام گیرد تا آسیب فیزیکی به سایر جاهای مزار نرسد،در برخی موارد این کتیبه ها چنان از جایشان کنده می شود که صدمات دیگری به ساختار مزار متوفی به جای می گذارد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=25550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.