• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

پوسترجشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان رونمایی شد

  • کد خبر : 21943
  • 27 شهریور 1402 - 11:39
پوسترجشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان رونمایی شد
فوژان نیوز:آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، صبح امروز ۲۷ شهریورماه در تالار همایش‌ کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش فوژان نیوز، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، صبح امروز ۲۷ شهریورماه در تالار همایش‌ کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با حضور عوامل برگزاری این جشنواره و مسئولان استانی شهر اصفهان برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری کودک اهل اصفهان و سپس پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد.

پس از پخش تیزر اصلی جشنواره، میثم احمدی مجری این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، از کمال حیدری معاون شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دعوت کرد تا برای سخنرانی روی صحنه حاضر شود.

حیدری در شروع صحبت‌های خود گفت: امسال کا‌رهای بسیار زیادی پیش رو داریم و امیدوارم بتوانیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتفاق بزرگی را در مهرماه رقم بزنیم. یکی از راه‌های سربلندی ایران، نشاطی است که خداوند مهر آن را در کودکی و تجلی آن را در نوجوانی آدمی قرار داده است. سی و پنج سال از عمر این جشنواره گذشته و این روزها شاهد به بلوغ رسیدن این رویداد هستیم. جامعه ما مشتاق این شور و نشاط است. از میثم بکتاشیان دبیر اجرایی جشنواره تشکر می‌کنم. امسال با طراحی برنامه‌های محله محور تلاش کرده‌ایم این شور و نشاط را به محله‌های مختلف اصفهان در سطح شهر برده و امیدوارم رسانه‌های مختلف بتوانند به این امر مهم کمک کنند.

او در ادامه سخنانش گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند دوره جوانی، دوره کاشت در زندگی بشر است و امیدواریم این امر برای همه فرزندان ایران به بهترین نحو اتفاق بیفتد. جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، المپیاد فیلمسازی نوجوانان و برنامه‌های دیگر تدارک‌دیده‌شده، دستاوردهایی مهم هستند که کمک می‌کنند تا دوره‌های بعدی این رویداد پربارتر برگزار شوند. امیدواریم با همکاری بخش‌های مختلف بتوانیم یک هفته ماندگار برای اصفهان را رقم بزنیم.

حیدری اظهار کرد: در ماه مهر رویدادهای مهمی چون بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هفته مقاومت و دفاع مقدس و جایزه نوبل اندیشمندان اسلامی (جایزه مصطفی) را داریم اما زیباترین اتفاق در این ماه، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره، امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

او در پایان با اشاره به مهمانان ویژه این مراسم، گفت: کودکان معلول عزیزمان و کودکان کار در سالن حضور دارند و ما می‌خواستیم با این حرکت نمادین، همه اقشار کودکان دیده شوند. آرامش ما زمانی است که نوستالژی‌های دوران کودکی را به یاد می‌آوریم. امیدواریم برنامه‌های امسال ما مورد عنایت حضرت امام عصر قرار بگیرد.

در ادامه، مجری برنامه رونمایی، ضمن تشکر از دکتر کمال حیدری گفت: باید کودک بمانید تا رستگار شوید. دنیای کودکی دنیایی رازآمیز است و باید قدر آن دانسته شود. اصفهان شهر زندگی است و کودکان با آرامش و آسایش، در اماکن تفریحی مناسب می‌توانند پرورش یابند. کودکان پتانسیل‌های زیادی دارند که باید به آن توجه شود. اصفهان پایتخت فرهنگی و تمدن اسلامی است و بیش از شصت درصد هنرمندان سینمایی اهل اصفهان هستند. همچنین باید از فرصت استفاده کرد و گفت امیدواریم زاینده رود برای همیشه در این شهر جاری و ساری باشد.

در ادامه این مراسم گروه آوازی مولا به اجرای دو قطعه با محوریت ایران و نشاط و سرزندگی جوان ایرانی پرداختند.

پس از آن کلیپی با موضوع مرور پوسترهای جشنواره در ادوار گذشته این جشنواره پخش شد.

سپس مجری برنامه ضمن تشکر از گروه آوازی مولا، از دکتر علی قاسم‌زاده شهردار شهر اصفهان برای تلاش‌های او جهت بازگشت جشنواره به اصفهان تشکر کرد. به گفته مجری مراسم دکتر قاسم زاده در ماموریت کاری حضور داشت اما در پیامی اعلام کرد که از بازگشتن دوباره جشنواره به شهر اصفهان بسیار خوشحال است.

در ادامه، دکتر مجید زین‌العابدین دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مجید زین‌العابدین گفت: نمی‌توانم در ابتدای صحبت‌هایم خوشحالی خود را از این بابت که جشنواره پس از چهار سال به اصفهان زیبا و بزرگ برگشته پنهان کنم و امیدواریم بتوانیم انرژی مضاعفی داشته باشیم تا این جشنواره با شور و نشاط و به بهترین شکل ممکن برگزار شود. ماه مهر مفهوم ویژه‌ای همراه با شور و نشاط و سرزندگی را داراست اما برای کودکان اصفهان، معنای ویژه‌ای دارد و برای آن‌ها بهار هنر و خیال انگیزی سینما و فصل سرزندگی به شمار می‌رود. بهار فصل پرواز پروانه‌ها است اما کودکان اصفهان نشان دادند پرواز پروانه‌ها در فضای خیال انگیز ذهن می‌تواند در پاییز رخ دهد.

او در ادامه اظهار کرد: ما ایرانی‌ها به داشتن شهری همچون اصفهان افتخار می‌کنیم و در دنیا خود را به واسطه این شهر معرفی می‌کنیم. این جشنواره بین‌المللی است و بیش از چهل کشور آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده‌اند و همین وجه بین‌المللی بودن باعث می‌شود اصفهان و ایران خود را به دنیا معرفی کند. بچه‌های اصفهان با شور و نشاط ویژه‌ای در حال برگزاری جشنواره هستند. برای داوری آثار بیش از ۸۳۵ کودک و نوجوان نامزد شدند که این عدد نشان از چشم انتظاری مردم اصفهان برای بازگشت جشنواره به این شهر حکایت دارد. ۳۷۷ نفر نیز برای خبرنگاری نامزد بودند که ثابت می‌کند بچه‌ها مشتاق برگزاری جشنواره هستند. امیدوارم با همدلی و همکاری دوستان در شهر اصفهان جشنواره خوبی را شاهد باشیم. در حوزه فرهنگ و هنر اصفهان به شایستگی میزبانی را برعهده گرفت و امیدوارم این جشنواره به رشد سینمای کودک کمک کند.

وی ادامه داد: از دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و مسئولان شهرداری اصفهان و سایر دست‌اندرکاران جشنواره در نصف جهان تشکر می‌کنم که همگی تلاش کردند جشنواره به اصفهان بازگردد. از هنرمندان و بزرگان اصفهانی تشکر می‌کنم که امروز در میان ما حاضر شده‌اند. آنها بچه‌های دیروز هستند و تلاش کرده‌اند که امروز ایران قوی داشته باشیم و بچه‌ها باید برای ایران قوی تلاش کنند تا کودکان فردا به آن ببالند.

او اظهار کرد: مراسم امروز برای رونمایی از پوستر است و فضایی است که بار دیگر جشنواره را معرفی می‌کند. در تلاش هستیم جشنواره از شکل موسمی در اصفهان خارج شود و برای همیشگی در اصفهان و برای مدت یک سال در اصفهان برگزار شود و ارتباط با کودکان به طور مستمر با جشنواره برقرار باشد.

دبیر جشنواره سی و پنجم با اشاره به شاخصه‌های پوستر این دوره جشنواره گفت: پوستر امسال با راهنمایی کارشناسان و از میان طرح‌های مختلف برگزیده شد. تلاش شد از آبی که رنگ نمادین دارای عقبه فرهنگی و تمدنی ایرانی اسلامی است و با معماری عجیبن است به عنوان رنگ اصلی انتخاب شود. در پوستر به عنصر خیال انگیزی و پرواز برای پیشرفت و تعالی توجه ویژه‌ای شده است و امیدوارم جشنواره پر شور و نشاطی داشته باشیم. همه بچه‌های ایران به ویژه بچه‌های اصفهان در قلب ما هستند.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=21943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.