• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

روایت«فوژان تاب»از راه‌اندازی کارناوال ویدیویی برای جشنی سفارشی!

  • کد خبر : 6131
  • 07 مهر 1400 - 9:40
فوژان نیوز:گل و بلبل است مدیر سازمانی ؟! روابط دلتنگ عموم است مدیر سینمایی ؟! به روایت«فوژان تاب»

به گزارش فوژان نیوز، «فوژان تاب» عنوان بسته خبری-تحلیلی هفتگی است که به مرور متن،اخبار رسانه های سینمایی ،حاشیه ،نقد و اظهار نظر ژورنالیست ها و سینماگران در خصوص موضوعات مرتبط با این بسته است که هر هفته می توانید در جریان آخرین تحولات و رویداد ها سینمایی ایران قرار بگیرید.

با مرور بسته این هفته«فوژان تاب» با ما همراه شوید.

 

بانی‌فیلم: پس از اینکه مشخص شد تغییر و تحول در بدنه مدیریت دولتی سینما قطعی‌ست و تلاش‌ها و لابی‌ها برای ابقای برخی از مدیران فعلی به جایی نرسید، روابط عمومی سازمان سینمایی دست به کار شده تا برای رییس سازمان سینمایی دولت دوازدهم آبروداری کرده و وداعی به یادماندنی برای او تدارک ببیند!بر اساس پیگیری‌های خبرنگار بانی‌فیلم، مسئول روابط عمومی سازمان سینمایی با ارسال متنی برای تعدادی از کارگردانان از آنها خواسته ویدیویی از خدمات حسین انتظامی تهیه کنند تا در یک مجموعه ویدیوی تصویری از خدمات او پرده‌برداری شود.

در این متن که با برنامه‌ریزی مستقیم مسئول فعلی روابط عمومی سازمان سینمایی و پیگیری‌های تلفنی او با کارگردانان و برخی تهیه‌کنندگان همراه بوده، از سینماگران خواسته شده:

«سلام. وقت بخیر
برای تودیع آقای دکتر انتظامی، گزارشی در حال آماده کردن هستیم. لطفا در صورت امکان و تمایل درباره یکی از موارد زیر ویدیویی ارسال فرمایید.
-ویژگی‌های فردی
-ویژگی‌های مدیریتی
-یک دستاورد مدیریتی با وجود کرونا
-نگاه به فرهنگ
-نگاه به سینما
-تفاوت با دیگران
-خاطره
ممنونم»

این درخواست عجیب از جانب روابط عمومی و پیگیری مسئول فعلی آن، در شرایطی عنوان می‌شود که عملکرد حسین انتظامی در سازمان سینمایی مورد انتقاد شدید بسیاری از دست‌اندرکاران سینما اعم از تهیه‌کنندگان و کارگردانان قرار دارد.
انفعال در برابر مسایل و مشکلاتی از جمله واگذاری کامل امور مربوط به شبکه نمایش خانگی، برگزاری جشنواره‌های بی‌خاصیت، مشکلات حل نشده معیشتی دست‌اندکاران سینما و تعطیلی سالن‌های سینمایی و انبوهی از بدهکاری سینماداران، تنها بخشی از عملکرد و ویژگی‌های دوران ریاست مدیریت حسین انتظامی‌ در سازمان سینمایی‌ست که مورد انتقاد شدید سینماگران قرار دارد.
به نظر می‌رسد این ویدیوی نمایشی که گویا قرار است با بودجه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هم تهیه شود، راه گریزی برای پاسخگویی عملکرد و همچنین چشم‌پوشی از ضعف‌های نهان و آشکار مدیریت رییس سارمان سینمایی دولت روحانی و مشاوران و زیرمجموعه‌های او خواهد بود.
پاسخگویی دقیق از سوی سازمان سینمایی در باره دلایل و چرایی تهیه این ویدیوی تبلیغاتی در روزهای پایانی ریاست انتظامی، می‌تواند ضمن شفاف‌سازی، از مطرح شدن موارد نادرست و تبلیغاتی برای پوشش دادن ضعف‌ها، پیشگیری نماید.
بر اساس شنیده‌های خبرنگار بانی‌فیلم، اگرچه مسئول فعلی روابط عمومی در تماس با برخی از کارگردانان برای شرکت در این کارناوال تبلیغاتی، با واکنش منفی آنان روبرو شده اما گمان می‌رود این روند تبلیغاتی ادامه داشته باشد تا مراسم بدرقه باشکوه برای حسین انتظامی در خاطر تصویری سینماگران و مدیران آتی بماند!

اظهار نظر : 

 سیدر ضا اورنگ (ژورنالیست):همیشه اعتقاد داشته و دارم که یک مدیر باید آن قدر توانایی شخصیتی و اجرایی داشته باشد که عملکرد او نشان دهنده قدرت او در اجرای امور و پیشرفت کار باشد.
هیچ مدیری با تبلیغات و شوی رسانه ای نتوانسته و نمی تواند در بین جامعه و رسانه ها محبوبیت پیدا کند و برای او سابقه درخشانی محسوب شود.
یک مدیر کاربلد و دلسوز با کارهای مفید و توانایی اجرایی اش شناخته می شود.مگر می شود با جار و جنجال رسانه ای و ساخت فیلم تبلیغاتی سفارشی از فردی که کارایی مدیریتی و اجرایی نداشته و ندارد،مدیر خوب و کاربلد ساخت؟!
اگر خودم خبر ساخت این تیزر تبلیغاتی را نمی شنیدم یا دوستانی که از آنان دعوت شده تا در مدح این مدیر ترک صحنه گفته در این بازی تبلیغاتی شرکت کنند،هرگز چنین چیزی را باور نمی کردم!
متولی این کار از دوستان قدیمی حقیر است،اصلا در مخیله ام نمی گنجید که دست به چنین حرکت سخیفی بزند.
دلم را خوش کرده ام که او را واداشته اند که چنین کاری کند!

 

علیرضا رئیسیان(نویسنده ،تهیه کننده و کارگردان ):این کار بسیار زشت و دور از شان هنرمندان و رئیس سازمان سینمایی ست و هنرمندان را نباید وارد این گونه معذوریتها کرد.

اگر عملکرد کسی خوب بوده که اهالی سینما تشخیص می دهند (همان طور که در طول تاریخ بعدانقلاب خود هنرمندان بدون هیچ برنامه ای و به تصمیم خودشان برای محمدبهشتی و سیف الله داد مراسم بزرگداشت گرفتند) و اگر هم عملکرد خوبی نداشتند که این کارها معنایی ندارد.»

 

سعید گلزار(مدیر روابط عمومی سینما): باید دید وظیفه یک مدیر روابط عمومی چیست؟

آیا این تقاضا و خوش خدمتی به همان صندلی که نشسته، مرتبط است یا میزی جدیدی که قرار است با رفتن رییس محترم سازمان سینمایی بجای دیگر بدست آید؟!

البته زمان مناسب ترین پاسخ را خواهد داد.

 

 نعمتی(فوژان نیوز):شکی نیست آقای دکتر انتظامی درحوزه  مطبوعات و رسانه  یکی از تاثیر گزارترین افراد در زمان خودش بود، ایشان در جهت ارتفاء سطح کیفی مطبوعات نیز تلاش های بسیاری داشت و موفقیت های زیادی در این زمینه در کارنامه کاری خود دارد ولی متاسفانه با انتخاب نادرست ایشان با کمترین شناخت در حوزه فیلم و صنعت سینما در دولت آقای روحانی سبقه سوزی شد و انفعال و تصمیم گیری در این حوزه  کاملا به چشم می خورد و قدرت و ابتکار عمل نداشتند و از نیروهای  کاربلد و دلسوزی که سالها در سازمان سینمایی فعال بودند کمنرین مشاوره و کمک را گرفت، در عوض از نیروهای بی تجربه و تا حدودی بدنبال میز و صندلی استفاده کرد و این تضرر را دربین اقشار سینمایی متوجه خود کرد.

ناگفته نماند سینمای دو سال متاثر از بحران کرونا شد و این خود پیچیدگی در حوزه مدیریتی ایشان هم ایجاد کرد، اما عملکرد قبل از کرونای ایشان هم ضعیف بود.

و باز به این سخن و جمله طلایی گرانبها  می رسیم که در هر فعالیتی کا را بدست اهل فنش بسپار .

فوژان تاب

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=6131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. آقای انتظامی مدیریت خوبی در رسانه و مطبوعات داشت حیف شئ در این پست که تخصص نداشت سر کار آمد.

  2. رییس سازمان سینمایی در این چند سال ریاست عملا هیچکاره بود و فقط اطرافیان ایشان بودند که تصمیمات را اخذ می کردند و ایشان امضا می نمود.

  3. امیدوارم با آمدن آفای خزاعی فضای سازملن سینمایی از لوس آدمهای چاپلوس و نون به نرخ روز خور پاک بشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.