• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آیا آموزشگاهای سینمایی رو به تعطیلی خواهند رفت!؟

  • کد خبر : 12016
  • 31 شهریور 1401 - 15:49
فوژان نیوز: در یاداشتی به دلایل و عوامل سیر نزولی ،روبه افول و به خطر  افتادن اکثر آموزشگاهای سینمایی تا آستانه تعطیلی در سه سال اخیر خواهیم پرداخت .

فوژان نیوز در یاداشتی کوتاه به دلایل و عوامل سیر نزولی ،روبه افول و به خطر  افتادن اکثر آموزشگاهای سینمایی تا آستانه تعطیلی برخی از آنها در سه سال اخیر خواهد پرداخت .

با همه گیری و شروع کرونا در سال ۹۸، آموزشگاهای سینمایی به مانند سایر فعالیت های عرصه هنری دچار آسیب های شدیدی شدند و این روند تا سال ۱۴۰۱ هم ادامه پیدا کرد .

در دوسال اخیر  آسیب به آموزشگاها به دلیل باقی ماندن کرونا و آثار آن  شدت بیشتری گرفت و با کم شدن استقبال علاقمندان به آموزش مشکلات جدی برای این مکان های عرصه هنری به وجود آمده است.

علاوه برکرونا که شروع این مشکلات را درپی داشت یک عامل اصلی نیز به نام تورم  به کمک آن شتافت،

گرانی،تورم و بالا رفتن هزینه های آموزش، آن هم به به دلیل بالا رفتن هزینه های جانبی ،اجاره  مکان آموزش و …. باعث شده تا استقبال خانواده ها و علاقمندان از این مسیر آزاد در کمترین میزان خود در جهت ارتقاء سطح آموزشی و اوقات فراقت  فرزندان  خود قرار بگیرد.

حتی در برخی از آموزشگاها با توجه به تغییر اندک شهریه باز هم نتوانسته خانواده های علاقمند به سینما را را مجاب کند تا این بسته آموزشی را از سبد هزینه های خود حذف نکنند.

فارغ از برخی از آموزشهای غلط و خارج از کارشناسی که در اندک آموزشگاه آزد سینمایی صورت می گیرد و خروچی هم ندارد، هنوز هم آموزشگاهای وچود دارند که به اصالت آموزشی خود پایبند هستند ولی دلایل که به آن اشاره شد  تاثیر ناخوشایندی  را در روند اداره خود بجای گذاشته است و استقبال از این آموزشگاها هم در پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده است.

شاید روزهایی که برای پذیرفتن در این آموزشگاها آزمون های سختی گرفته می شد و صف های طولانی از خیل مخاطبان و علاقمندان از سراسر کشور به عرصه سینما و عمدتا بازیگری در سالن های این آموزشگاها به چشم می خورد را از یاد نبریم،ولی الان شرایط بسیار فرق کرده است و حتی بدون آزمون و با امتیاز و آفر ها هم نمی توان اینگونه صف ها را ایجاد کرد.

اگر از زاویه دیگری هم به موضوع نگاه کنیم آموزشگاها به شکل سابق خروچی خاصی در چند سال گذشته نداشته که این موضوع را نباید ضعف آموزشی آنها تلقی کرد بلکه الان با کمال تاسف با پرداخت هزینه ای بیشتر می توان بدون دوره آموزشی به این عرصه ورود کرد.ولی باید از یاد نیرد که اینگونه ورودهای سریع و با هزینه ،خیلی سریع و کم هزیته هم خروج از این عرصه را درپی خواهد داشت.

در گفتگویی که با جند مدیر  آموزشگاه و فعال در عرصه آموزشی که داشتیم همه آنها  از شرایط به وچود آمده گله مند بوده و حتی برخی از آنها در آستانه تعطیل کردن مرکز آموزشی خود بر آمده اند.

یکی از مدیران و فعال این عرصه این چنین عنوان کرد:متاسفانه شرایط بیار سخت شده و اجاره بهاء مکان آموزشی به شدت بالا رفته تا جای که حتی نمی توان با شهریه های جدید هم اجاره پرداخت کرد و ناچار به نعطیلی مکان آموزشی خود هستیم.

مدیر آموزشگاه دیگری که مالک مکان آموزشی خود نیز هست این چنین گفت: با توجه به بالا رفتن دستمزدهای مدرسان ،هنوز هم به شهریه خود پاییندیم و مقدار آن را اضافه نکردیم ولی بازهم تعداد شاگردان نسبت به سال های پیش بسیار اندک است.

مدیر آموزشگاه دیگری هم این چنین عنوان کرد: ساختمان آموزشی را چند سال پیش به امید ارتقاء سطح آموزش در عرصه سینما وهمچنین ایجاد اشتغال زایی خریداری کردم ولی الان به این نتیجه رسیدم  که نمی توان بیشتر از این هزینه داد و در حال واگذاری مکان آموزشی به صورت اجاره به شغل دیگری هستم.

مدیر یک آموزشگاه ۱۵۰ متری در کرج این چنین گفت: تعداد شاگردان نسبت به سال های قبل به تعداد انگشتان دست و پا هم نرسید و تعطیل کردیم.

و بسیاری از مدیران دیگر آموزشگاها نیز اینگونه عنوان کردند: متاسفانه تعداد شاگردان بسیار کم است و مجبور شده ایم کلاس ها را با هم تلفیق کنیم و شاگردهای ترمهای قدیمی را با شاگردان جدید بصورت همزمان آموزش بدهیم، یا کلاس های ترم های قدیمی را تعطیل کنیم تا شاگردان جدید هم به آنهابرسند و بتوانیم حداقل دریک کلاس، ده نفر حضور داشته باشند.

بنابراین با این شرایط نمی توان انتظار داشت که آموزشگاهای آزاد سینمایی شرایط مساعدی داشته باشند.البته شاید هنوز هم برخی از آموزشگاه ها با تیکه بر تبلیغات ومعرفی چهره های شناخته شده سینما برای آموزش بتوانند فعالیت خود را در این زمینه پیش ببرند ولی در شرایط فعلی زنگ خطر برای اکثر آموزشگاها به صدا در آمده و دیر یا زود این مشکلات دامنگیر آنها هم خواهد شد،و شاید هم شده و باید فکری دوباره کرد؟!

مدیر مسئول-ولی زاده

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=12016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.